Sva lica, radnje, mesta su fikcija i ne koreliraju sa realnim.
Ljudi ogovaraju/ projektuju kada žele da skrenu pažnju sa sebe, kada žele da obezvrede drugog, ili da istaknu svoju grupnu pripadnost te da u kanonskom- pljuvanju kazne nečiju- nepripadnost. Ili kada su besni jer je neko reko ono što oni neće da bude rečeno. Bes je dečja emocija, Ispod tog besa se krije strah. Strah od anticipacije budućnosti i posledice eventualnih promena. Bajka kaže da je Zli Čarobnjak otrovao bunar u Kraljevstvu, sipavši svoj omiljeni otrov- klevetu. Podanici Kraljevstva su pili vodu sa tog bunara i tako su postali istomišljenici/ jednoumnici. Kralj i kraljica, su u dvorištu ispred svog dvorca, imali bunar koji je i dalje imao istu nedorađivanu vodu. Zbog toga su Kralj i Kraljica nastavili da razmišljaju kao pre. Podanici su bivali sve nezadovoljniji. Kraljica je predložila Kralju da i oni počnu da piju vodu sa klevetom zatrovanog bunara. Tako su sada svi razmišljali isto, i život je nastavio da teče uz med i mleko. I tako su nastavili i živeli srećni do/ i današnjih dana. Inkvizicija i linč su ih mimoišli jer je Zli Čarobnjak bio vladar iz senke.
Juče sretoh komšinicu koju sam volela sa sretnem i kojoj sam se iskreno divila i to otvoreno govorila: da je retko posvećena majka, te ona okrete glavu od mene. Naravno. Razumem. Zar će komšinica da priča o … . Naravno, radije će ponavljati klevete – o nekom koga dugo viđaju. I da, neće čak ni pokušati da razmisle o istini istih, I tako dalje, meni dragi ljudi su se menjali bez da sam išta promenila u svom ponašanju prema njima. Bila sam tužna da nisu ništa pitali
Jer Alegorija iz Talmuda je vrlo decidivna: „ Ako Ti imaš jedno mišljenje a drugi drugačije- istina je na Tvojoj strani ili na strani drugog. Ako Ti imaš jedno mišljenje a drugo dvoje drugačije, moguće da je istina na Tvojoj ili na njihovoj strani. Ali, ako Ti imaš jedno mišljenje a SVI ostali drugačije, BEZ SUMNJE, ISTINA JE NA TVOJOJ STRANI JER VASELJENA NE POZNAJE KONSENZUS MUDRACA.
Strukturisanje vremena se dešava na više načina. Povlačenje- bez interreakcje sa drugim: čitanje, bojenje, kuvanje, sviranje. Rituali: rođendani, venčanja, Liturgija. Razonoda: zabava i druženja. Aktivnost- komunikacija posvećena postizanju zajedničkog cilja. Psihološke igre: igre sa psihološkom dobiti da se neko povredi i tada su igre na tri različita nivoa stepenovane. Bliskost: izražavanje iskrenih potreba. Neki strukturišu svoje vreme prvenstveno ritualima. Načini strukturisanja vremena razlikuju se prema riziku da ćemo eventualno biti povređeni / pogrešno shvaćeni/ ili prema količini PAŽNJE za ono što je manifestovano. Neki svoju aktivnost eksplicitno manifestuju ubijajući šumske životinje. Neki budno motre i upiru na/u drugog. Tako je Stojiljković u prastarom užbeniku Psihijatrije pisao o sublimisanoj agresiji lovaca i još nekih zanimanja. Smatrajući za jako važno, prof. M. S. nas je u školi psihoterapije stalno podsećala: Kako se postaje takav? Šta je to uslovilo tu jedinku da napravi takvu kreativnu adaptaciju/ skript?